|
Η επαρκής πρόσληψη βιταμίνης C από φρούτα και λαχανικά ελαττώνει τον κίνδυνο αναπτύξεως προκαρκινικών αλλοιώσεων στο στόμα – στους άνδρες τουλάχιστον, αναφέρει η «Διεθνής Επιθεώρηση Καρκίνου».
Η δρ Νάνσυ Νάϊρι Μασερεγιάν, από τα Ερευνητικά Ιδρύματα της Νέας Αγγλίας, στην Μασαχουσέτη, και οι συνεργάτες της μελέτησαν την πιθανή σχέση της πρόσληψης των βιταμινών Α, Ε και C με τις προκαρκινικές αλλοιώσεις του στόματος σε 42.340 άνδρες.
Από το 1986 έως το 2002, οι άνδρες παρείχαν κάθε 2 έως 4 χρόνια πληροφορίες στους ερευνητές για την διατροφή και την λήψη συμπληρωμάτων.
Όπως γράφουν οι ερευνητές, στη διάρκεια των 16 ετών, 207 άνδρες παρουσίασαν προκαρκινικές αλλοιώσεις στο στόμα.
Ο κίνδυνος εκδηλώσεώς τους δεν φάνηκε να σχετίζεται ιδιαίτερα με την συνολική πρόσληψη βιταμινών. Ωστόσο, η βιταμίνη C των τροφίμων φάνηκε να ασκεί ισχυρή προστατευτική δράση: όσοι εθελοντές έτρωγαν την περισσότερη, είχαν 50% λιγότερες πιθανότητες εκδηλώσεως τέτοιων αλλοιώσεων σε σύγκριση με όσους έτρωγαν την λιγότερη.
Η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης C δεν διαπιστώθηκε να ασκεί ανάλογη δράση.
Επιπλέον, υπήρξαν κάποιες ενδείξεις ότι με την αυξημένη πρόσληψη βιταμίνης Ε και βιταμίνης Α, αυξανόταν κάπως ο κίνδυνος προκαρκινικών αλλοιώσεων στο στόμα, ιδίως μεταξύ των νυν καπνιστών.
Όπως είπε στο Ρόιτερς η δρ Μασερεγιάν, η προστατευτική δράση της βιταμίνης C ενδεχομένως οφείλεται εν μέρει σε κάποια άλλα συστατικά που διαθέτουν τα πλούσια σε βιταμίνη C φρούτα και λαχανικά.
"Αν και δεν ξέρουμε ακόμα ποιο ακριβώς συστατικό ή ποιος συνδυασμός συστατικών μπορεί να διαφυλάξει την υγεία του στόματος, τα ευρήματά μας αποτελούν έναν ακόμα λόγο για να τρώμε πολλά φρούτα και λαχανικά", πρόσθεσε.
Καλές πηγές βιταμίνης C είναι, μεταξύ άλλων, τα γκρέϊπ φρουτ, τα μπρόκολα, τα σταφύλια, τα ακτινίδια, το μάνγκο, το πεπόνι, τα πορτοκάλια, η παπάγια, οι φράουλες, οι φράουλες και τα μανταρίνια.
Reuters, International Journal of Cancer (March 2007) |